4 stvari koje ubijaju Vašu seksualnost, a niste ih svesni

Smanjenja seksualna sve češći je problem danas.  I kako pokazuju  praksa i nauka ovaj problem se uglavnom  javlja kod pripadnica lepšeg pola. Mada ne može se reći da je potpuno  zaobišao i  jači pol. Razlozi za ovu pojavu su raznovrsni i mnogi su već doživeli planetarnu popularnost, pa su i Vama sigurno poznati. To mogu biti  stres, loš san ili nedostatak istog i određeni lekovi ( najčešće antidepresivi).

 No, postoje i skriveni uzročnici kojih smo manje svesni.

1. Zdravlje creva

Pa se na prvom mestu izdvaja  zdravlje vaših creva. Znamo da hrana utiče na sveopšte zdravlje, međutim zanemarujemo  njen veliki uticaj na naš seksualni život. Creva su naš drugi mozak i to vrlo moćan. Ona utiču na naše raspoloženje, na rad naših moždanih ćelija ali i na seksualnost. Pa tako razloge za smanjenu seksualnu želju ili čak ekstremnije probleme, kao što je erektilna disfunkcija možete tražiti upravo u ishrani. Iako kod težih medicinskih stanja nije dovljno promeniti način ishrane, svakako je od velike pomoći. 

Tako je preporuka stručnjaka da smanjite unos alkohola, šećera, prerađene hrane ali i previše ljute hrane. A da svakako povećate unos vode u toku dana. Takođe imajte na umu da i kafa može uticati negativno na Vašu želju, zato ograničite unos iste.

Izvor : https://drramchandrasoni.in/impact-of-gut-health-on-overall-well-being/

Zadržavamo se na hrani i kao drugi uzročnik navodimo crveno meso. Dugo se verovalo da crveno meso jedu muževni muškarci. Međutim nedavno sprovedena istraživanja su pokazala da ono može vrlo negativno uticati na funkcije penisa, pa čak može dovesti i do erektilne disfunkcije. 

A zašto?

2. Crveno meso

Najjednostavnije prikazano erekcija nastaje zahvaljujući dotoku krvi u polni organ. Da bi krv prolazila kroz vene i arterije neometano one moraju biti prohodne. A zasićene masne naslage iz crvenog mesa stvaraju ugruške u krvotoku i otežavaju kretanje krvi kroz telo. Jedno brzo rešenje mogu biti prstenovi za penis, koji zadržavaju krv u penisu, čineći time erekciju čvršćom.
Iako imajte na umu da je trajno lečenje erektilne disfunkcije složeno i svakako zahteva lekarsku pomoć.

Izvor slike: https://www.huffpost.com/entry/how-much-red-meat-healthy_l_60187843c5b63b0fb2838b43

3. Monotonija

Dalje govorimo o monotoniji koja  se pojavljuje kao treći uzročnik na našoj listi. Istraživanja sprovedena prošle godine dokazala su ono što smo dugo pretpostavljali. Dosada ubija seksulani život!  I na ovaj problem osetljivije su opet, žene. Pa neretko izgleda kao da su frigidne i da imaju smanjenu seksualnu želju. Ali može biti da zapravo monotonija ubija njihovu seksualnost. 

Pa je rešenje  uvođenje noviteta u spavaću sobu. I evo nekoliko ideja koje možete isprobati: 

  • erostka masaža 
  • temperaturna igra (recimo led ) 
  • igračke 
  •  isprobavanje igre moći (BDSM)
  •  buđenje čula ukusa – na primer egzotičnog voća . 


Dakle nauka je pokazala da je stereotip da su muškarci seksualnija bića zapravo pogrešan i da su žene vrlo senzitivne i erotski nastrojene. Ali lakše podležu monotoniji.


Izvor: https://www.freepik.com

4. Mentalno opterećenje

Na kraju kao četvrti razlog navodimo mentalno opterećenje. Ovo je koncept koji se sve češće spominje u nauci i medijima. I postoji ideja da je direktno vezano za naš seksualni život. Ali  ako je ovo opterećenje jednako raspoređeno u vezi i teret nose oba partnera ostaje više vremena za intimne trenutke i erotiku. 

A šta je zapravo  mentalno opterećenje?

Mentalno opterećenje je ono šo se dešava “iza kulisa”, to je zapravo razmišljanje i emotivno percipiranje kućnih poslova i svakodnevnih obaveza . Podrazumeva aktivnosti poput  planiranja obroka, kooridniranja kućnog budžeta, liste stvari za popravku i održavanje u kući, na autu , praćenje dece i njihovih aktivnosti i slično.

I opet češće  ovo opterećenje preuzimaju žene i to direknto utiče na njihovu seksualnost. Zato je poželjno da deo poslova na sebe preuzme partner i tako obezbedni partnerki više vremena za nju ali i za zajedničko uživanje.

Izvor: https://psychologyeverywhere.com/what-is-the-mental-load-and-what-you-can-do-about-it/

Tekst pripremio: Maja Milić, sex edukator